הנהגים שוב יוצאים לשביתה עם איומים לחסום כבישים עד שהממשלה תבטל את מס הבלו על הסולר. הבלו על הסולר עומד על 1.69 ש"ח (לעומת הבלו על בנזין העומד על 2.32 ש"ח). צריך להסביר לנהגים שביטול הבלו לא ישנה להם בהרבה, כאשר מחיר הנפט עולה בשקל לשנה.
עליית המחירים מוצגים בגרף.
(כל המחירים מתורגמים לש"ח לליטר. נפט ב-$135 לחבית שווה ל-3 ש"ח לליטר)
מחיר הסולר עלה ביתר חדות ממחיר הבנזין כי המס על הסולר היה הרבה יותר נמוך לפני כמה שנים,
כך שהתיקרותו מגיעה פעמיים – פעם אחת מהתיקרות הנפט, ופעם שנייה מעליית מס הבלו.
עליות המחירים בשנים האחרונות היו כדקלמן
| מ-2007 | מ-2002 | |
| 150% | 509% | נפט ב-$ |
| 103% | 425% | נפט ב-ש"ח |
| 26% | 78% | בנזין ב-ש"ח |
| 51% | 234% | סולר ב-ש"ח |
הנהגים נתונים במלכוד משום שרובם עובדים על בסיס חוזים לטווח ארוך שלא מתחשבים במחיר הדלק. הפתרון ההגיוני: להכניס לחוזה מול הלקוח מרכיב של הצמדה למחיר הדלק.
הנהגים יוצאים לשביתה כל כמה שנים:
16.09.2000
"לא כדאי לנהגים לצאת לכבישים ביום השביתה"
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים מאיים שנהגי המשאיות ישתקו את המדינה, אם הממשלה לא תסבסד את מחירי הדלק. למרות איומיו, מחירי הדלק עולים שוב. גם באירופה מתרחבת המחאה נגד עליית מחירי הדלק. מחיר חבית נפט הגיע לשיא חדש:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-117108,00.html
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים מאיים שנהגי המשאיות ישתקו את המדינה, אם הממשלה לא תסבסד את מחירי הדלק. למרות איומיו, מחירי הדלק עולים שוב. גם באירופה מתרחבת המחאה נגד עליית מחירי הדלק. מחיר חבית נפט הגיע לשיא חדש:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-117108,00.html
25.04.2002
הבוקר עלו בישראל מחירי מוצרי הנפט לסוגיהם: ליטר בנזין 96 אוקטן ו-95 אוקטן יעלו בשיעור של 1.66% למחיר של 4.28 שקל לליטר. זוהי העלייה השניה תוך שבועיים: בתחילת ספטמבר עלו מחירי הבנזין בשיעור של 2.18%.
המובילים : ייקור הסולר – רמאות. נחסום כבישים.
מועצת המובילים והמסיעים הודיעה, כי בעקבות החלטת האוצר לייקר את הסולר ב-10%, היא תשבית את ענף ההובלות ותחסום את הכבישים.
www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1862769,00.html
המובילים : ייקור הסולר – רמאות. נחסום כבישים.
מועצת המובילים והמסיעים הודיעה, כי בעקבות החלטת האוצר לייקר את הסולר ב-10%, היא תשבית את ענף ההובלות ותחסום את הכבישים.
www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1862769,00.html
21.12.2003
היום: אין משאיות בנמלים
נהגי המשאיות אינם מגיעים היום לנמלי חיפה ואשדוד במחאה על ייקור הסולר; ממשיכים לאיים בשביתה כללית, אך דחו אותה ליום ג'.
http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2845103,00.html
04.06.2008
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מאיים במחאה חריפה: "אנחנו במצב של מוות קליני כמעט. אי אפשר לקבל את ההתייקרויות האלה. הלקוחות שלי מתלוננים שבגלל הדולר הנמוך הם לא יכולים לעמוד במחירי הובלה, ואני לא יכול לעמוד במחירים של הסולר".
לדברי בן הרוש, ביום חמישי צפוי להתכנס פורום של נהגים מקצועיים כדי לתכנן את פעילות המחאה. "שר התחבורה לא יכול להתעלם מענף שלם", הוא קובל. "אנחנו דורשים להוריד את הבלו ולהטיל פיקוח על מחירי הדלק. אין מנוס ממחאה ואולי גם משביתה".
http://ynet.cfb.co.il/article/0,1357,653267,00.html
לדברי בן הרוש, ביום חמישי צפוי להתכנס פורום של נהגים מקצועיים כדי לתכנן את פעילות המחאה. "שר התחבורה לא יכול להתעלם מענף שלם", הוא קובל. "אנחנו דורשים להוריד את הבלו ולהטיל פיקוח על מחירי הדלק. אין מנוס ממחאה ואולי גם משביתה".
http://ynet.cfb.co.il/article/0,1357,653267,00.html

1 Trackback \ Pingback
אוגוסט 18th, 2008 on 13:56
[…] את מחיר האנרגיה שמשלם הצרכן הישראלי. (כבר התיחסתי לזה כאן.) בנוסף, עליית המחירים תוביל לצמיחת אלטרנטיבות (טענה […]