התפעלתי לקרוא כי הממשלה אישרה היום פה אחד הקמת צוות מנכ"לים בינמשרדי לגיבוש תוכנית לאומית להקטנת התלות בנפט.
אבל התפעלותי נקטעה כמה דקות אחרי זה, כשקראתי על הכוונה להוציא 50 מיליארד שקלים על כבישים חדשים בתוכנית "נתיבי ישראל".
יד ימין של הממשלה מנסה לחסוך בנפט, בזמן שיד שמאלה סוללת לנו את הדרכים לשרוף עוד יותר נפט ממה שאנחנו שורפים היום…
נקודה למחשבה לצוות המנכ"לים הבינמשרדי:
הקטנת התלות בנפט לא חייבת לעלות לנו הרבה כסף, אלא להפך: היא יכולה לעזור לחסוך הוצאות בתחומים רבים. והתחום הראשון לחסוך בו הוא למנוע סלילת כבישים חדשים ובמקום זאת להשקיע בשיפור התחבורה הציבורית והנגישות לחסרי רכב. כל מכונית פרטית שלא עולה על הכביש (כי בעליה בחר להשתמש בתחבורה ציבורית במקום לרכוש מכונית) חוסכת לכולנו בסיכון לתאונות דרכים, בבניית מקומות חניה, בזיהום אוויר ובבעיות הבריאות שהוא גורם, וכמובן בתלות בנפט ובהוצאות על סלילת כבישים ותחזוקתם.
פברואר 19th, 2010 on 15:03
אין מה להתפלא – זוהי תופעה הידועה כ-Jevons Paradox
הגברת היעילות בשימוש באנרגיה גורמת להגדלת השימוש בה. לכשיובן שהמעבר למקור אנרגיה חלופי שאינו פוסילי מוריד את היעילות האנרגטית – ייקטן השימוש.